آوریل 12 2019 0دیدگاه

دستمال کاغذی- استاندارد ملی 627

استاندارد ملی 627
سال تصویب:1397
رشته: کمیته ملی استاندارد چوب و فرآورده های چوبی، سلولزی و کاغذ
موضوع:دستمال کاغذی- استاندارد ملی ۶۲۷

 

 هدف از تدوین این اصلاحیه، اعمال اصلاحات به شرح ذیل در متن استاندارد ملی ایران شماره ۶۲۷ :سال ۱۳۹۴ می‌باشد:

 در زیر بند 3-8 : عبارت «ورق یا برگ» جایگزین کلمه «ورق »می شود.

در جدول 1 ردیف 9: روشنی دستمال کاغذی رنگی حذف شود.

در جدول 2 ردیف 2: حداقل یکی از ابعاد (میلی متر) برای اندازه متوسط ۱۹۰ بوده و رواداری ۲ – درصد برای حداقل سطح (میلی متر مربع) اندازه متوسط در نظر گرفته می شود.

دستمال کاغذی به نوعی بافت نرم، جذب‌کننده رطوبت و یکبار مصرف اشاره دارد که برای استفاده روی صورت مناسب است. این دستمال‌ها جایگزین یکبار مصرف برای دستمال‌های پارچه‌ای است. دستمال کاغذی به شکل رایجی به نوعی بافت کاغذی اطلاق می‌شود که معمولاً به‌شکل جعبه به فروش می‌رسد و برای تسهیل پاکسازی مخاط از بینی (فین کردن) و دیگر چیزها مورد استفاده است.

دستمال کاغذی‌ از سبک‌ترین نوع بافت کاغذ (۱۴ ۱۸g/m2) ساخته می‌شوند. سطح دستمال با استفاده از غلتک‌ها نرم‌تر می‌شود. این کاغذها معمولاً از ۲–۳ لایه تشکیل شده‌اند. به دلیل نیاز به کیفیت بالا، معمولاً این دستمال‌ها از خمیرکاغذ شیمیایی ساخته شده، هرچند ممکن است بعداً بافت بازیافتی کارشناسی‌شده‌ای به آن اضافه شود. ممکن است این بافت کاغذی بعداً به نرم‌کننده‌ها، لوسیون‌ها و عطرها برای ایجاد حس درست آغشته می‌شود. پس از پایان تولید این دستمال، آن‌ها دسته‌بندی‌شده و در جعبه یا به صورت بسته جیبی عرضه می‌شوند.

 

mohsen-momayez

Write a Reply or Comment