آوریل 19 2019 0دیدگاه

شامپو- استاندارد ملی 3572

استاندارد ملی 3572
سال تصویب:1397
رشته:کمیته ملی استاندارد صنایع شیمایی
موضوع:شامپو – ویژگیها و روشهای آزمون
 
هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین ویژگی­ها، روش های آزمون و نمونه برداری شامپوهای مورد مصرف در شستشوی موی سر، بدن و سر و بدن انسان می باشد.

این استاندارد برای کلیه شامپوهای دارای مجوز بهداشتی از سازمان غذا و دارو کاربرد دارد.

این استاندارد برای شامپوهای دارویی و شامپوهای بدون نیاز به آبکشی (خشک) کاربرد ندارد.

 

پیشگفتار

استاندارد «شامپو- ویژگیها و روشهای آزمون» که نخستین بار در سال ۱۳۷۴ تدوین و منتشر شد، بر اساس پیشنهادهای دریافتی و بررسی و تایید کمیسیون های مربوط برای دومین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت.

 و در یک هزار و ششصد و شصت و پنجمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد صنایع شیمیایی و پلیمر مورخه ۲۸/7/ 1397 تصویب شد. اینک این استاندارد به استناد بند ۱ ماده ۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، مصوب بهمن ماه ۱۳۷۱ ، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می‌شود.

 استانداردهای ملی ایران بر اساس استاندارد ملی ایران شماره ۵ تدوین می شوند برای حفظ هماهنگی و هماهنگی با تحول و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدماتی استانداردهای ملی ایران در صورت لزوم تجدید نظر خواهند شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود ، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت بنابراین، باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی ایران استفاده کرد.

mohsen-momayez

Write a Reply or Comment